В умовах сучасного суспільства
кожна людина, яка думає про успіх у своєму майбутньому, повинна не тільки
успішно засвоювати при навчанні стандартну інформацію, але і намагатися
поширювати свій кругозір за рахунок самоосвітньої діяльності, прагнути пізнати більше,
поглибити здобуті знання. Щоб добитися успішності у своєму житті людині
необхідно володіти іноземними мовами, вміти застосовувати свої знання у
будь-яких галузях свого життя. Тому вчителю треба вести своїх учнів цим шляхом
поглиблення знань, допомагати їм придбати міцні та глибокі навички, знання та
вміння.
Одним з варіантів такої роботи
вчителя є застосування їм на уроках інформації з інших учбових предметів,
вміння поєднати вивчення свого предмету з вивченням інших, навчити учнів
використовувати свої знання у практичному житті, тобто стимулювати розвиток у
учнів соціальної, полікультурної, інформаційної, самоосвітньої та інших видів
компетентностей. Мова іде про бінарні уроки, на яких вчитель має можливість
розвити у учнів всі вище перелічені якості, а також паралельно стимулювати
інтерес учнів до свого предмету, їхню зацікавленість у вивченні матеріалу.
В своїй практичній діяльності
я реалізую ці принципи при проведенні
бінарних уроків математики французькою мовою. З метою зацікавлення учнів
вивченням математики, стимулювання розвитку практично усіх видів
компетентностей та розширення їхнього
світогляду я з успіхом провела ряд бінарних уроків математики
французькою мовою, які також включали ігрові моменти. Розробкою цих уроків я займалася під керівництвом учителя французької мови.
Підготовка до цих уроків вимагає багато часу та
зусиль з
мого боку, тому що я
не володію професійно
французькою мовою, але вона мені дуже подобається, у мене є підтримка у вигляді
французьких підручників з математики, і дуже добре, що я маю можливість розвивати себе та своїх учнів. Деякі з цих уроків були проведені на міському та обласному рівні ( при проведенні семінару директорів шкіл міста та для слухачів
курсів підвищення квалифікації з іноземних мов). Звісно, що проведення таких уроків, особливо на
високому рівні, вимагає додаткової підготовки не тільки від вчителя, але і від
учнів. Але результат говорить сам за себе. Ті учні, з якими я проводила бінарні
уроки при підготовці до них вивчили основні математичні поняття французькою
мовою, мали можливість продемонструвати вміння побудувати математичну та
звичайну мовну фразу французькою мовою, познайомилися з французькими
підручниками, культурою цієї країни, не гворячи вже про те, що математичний
матеріал, який вони вивчили таким чином, засвоївся ними міцно та глибоко.
Звісно, бінарні уроки не обов’язково
повинні бути уроками на іноземній мові, але володіння саме нею є основною
компонентою успішності майбутньої людини у нашому суспільстві, яке ми хочемо
бачити розвинутим, багатим та щасливим.
Пахомова Наталя Василівна, учитель математики Горлівської ОШ №1
|